• Son Eklenenler

    Türkiyenin Bilgi Blogu, Blogger Destek

    Ücretsiz Firma Ekle
    loading...

    3 Temmuz 2011 Pazar

    Lamborghini Gallardo LP 570-4



    Lamborghini Gallardo LP 570-4







    Lamborghini'nin tüm zamanların en başarılı modeli olan Gallardo'nun yeni üst modeli Lamborghini Gallardo LP 570-4 Superleggera, süper spor otomobil pazarına giriyor.


    Automobili Lamborghini S.p.A. ve Türkiye temsilcisi Doğuş Otomotiv tarafından aynı anda tüm dünyaya açıklanan Gallardo LP 570-4 Superleggera, ‘daha fazla güç, daha az ağırlık, çevreci’ özellikleriyle son derece iddialı ve önemli farklılıklar taşıyor.

    Lamborghini’nin hafif otomobil felsefesinin en önemli örneğini oluşturan Gallardo Superleggera’nın ağırlığı, bir önceki modeli Gallardo LP 560-4 ile karşılaştırıldığında, 70 kilogram azaltılırken, 1340 kilogram boş ağırlığa sahip bulunuyor.

    Üretiminde yoğun olarak karbon fiber kullanılan Gallardo LP 570-4 Superleggera, Lamborghini model yelpazesi içindeki ‘en hafif yol otomobili olma’ özelliğini taşıyor.

    KARBON FİBER TEKNOLOJİSİ

    Lamborghini Gallardo LP 570-4 Superleggera’nın temel farklılıklarından birini ağırlık azaltımına ve geliştirilmiş mekanik özelliklere imkân tanıyan karbon fiberin iç ve dış parçalarda yoğun olarak kullanılması oluşturuyor. Spor otomobil üretiminde ideal olan karbon fiber teknolojisi, ağırlık-güç oranı azaltımıyla otomobilin performansını nefes kesecek ölçülerde artırırken, CO2 emisyonlarının da düşürülmesini sağlıyor.

    Superleggera’nın geliştirilmesinde, dünyanın en hızlı tek marka yarış serisi olan Lamborghini Blancpain Super Trofeo’de edinilen deneyimlerden yoğun şekilde etkilenildi.

    5.2 LİTRELİK V10 GÜÇ ÜNİTESİ

    Gallardo LP 570-4 Superleggera’da LP, “longitudinale posteriore” terimini temsil ederek, her Lamborghini motorunda olduğu gibi sürücünün arkasına uzunlamasına yerleştirilmiş V10 motorunun konumlandırmasını simgeliyor. 570 rakamı HP cinsinden güç çıkışını ifade ediyor. Bu da, bu yeni üstün modelin güç – ağırlık oranının beygir gücü başına sadece 2,35 kilogram olmasını sağlayarak nefes kesen bir performansı garanti ediyor. Gallardo Superleggera’nın çekiş gücü de aynı oranda etkileyici; tork eğrisi 6500 d/dk’da 540 Nm’lik azami değerine ulaşıyor. 10 HP’lik artış, yeni özel motor yönetim stratejisinin sonucu olarak ortaya çıkıyor.

    TAVİZ VERMEYEN ÇEKİŞ

    Model isminde de ifade edilen 4 rakamında da olduğu gibi, Superleggera dört tekerlekten çekiş sistemi ile donatıldı. Sürekli dört tekerlekten çekiş, merkezî bir viskoz bağlantı ve arka aksta yüzde 45 oranında sınırlı kaymalı bir diferansiyeli içeriyor. Normal koşullarda, V10’un sunduğu güç, ön ve arka akslara 30:70 oranında yönlendirilirken, süper hafif Gallardo’nun ağırlık dağıtımı, öne yüzde 43 arkaya yüzde 57 oranında bulunuyor.

    Lamborghini, 1993’te Diablo VT dört tekerlekten çekiş düzenine sahip ilk İtalyan süper spor otomobilinden bu yana segmentinde liderliğini pekiştirdi. Otomobilin üstün çekişi sayesinde Lamborghini sürücüleri, arkadan çekişli otomobillerin sürücülerine göre virajlardan daha erken hızlanarak çıkabilirler.

    UÇUŞ DÜZEYİNDE HIZLANMA

    Gallardo LP 570-4 Superleggera, 0-100 km/saat hızlanmasını 3,4 saniyede tamamlarken, 200 km ibresine adeta uçarak sadece 10,2 saniyede ulaşıyor ve 325 km/saate erişiyor. Superleggera’da ‘Iniezione Diretta Stratificata’ benzinli doğrudan püskürtmeli motor aynı zamanda etkileyici bir verimlilik sunuyor. Superleggera’nın yakıt tüketimi ve CO2 emisyon değerleri LP 560-4’e göre yüzde 20,5 oranında azaltılmış durumda.

    Gallardo Superleggera 4,39 metre uzunluğunda, 1,90 metre genişliğinde ve sadece 1,17 metre (45,9 in) yüksekliğe sahip bulunuyor. Süper spor otomobil kavramına tümüyle yeni bir anlam getiren Gallardo Superleggera’nın güçlü fren sistemi ile yürüyen aksamı hassas bir ayara sahip ve Pirelli P Zero Corsa spor lastiklerle sunulan 19 inç jantlar hafifliğiyle dikkat çekiyor.

    JİLET KESKİNLİĞİNDE GÖRÜNÜM

    Dış kısımda yapılan değişikliklerin tamamı aerodinamik etkilerin artırılmasına yönelik olan Gallardo LP 570-4 Superleggera’da, rüzgâr tüneli uzmanlarıyla birlikte gerçekleştirilen yoğun tasarım çalışmaları sonucunda ön tampon yeniden biçimlendirildi. V-biçimli, keskin biçimde tasarlanmış ön yüz ve LED gündüz farları ile birlikte siyah renkli elemanlar, ön kısma jilet gibi keskin görüntüyü veriyor.

    Gallardo LP 570-4 Superleggera, standart olarak, vitesin direksiyon üzerindeki kollar aracılığıyla değiştirildiği e-gear şanzımanla donatıldı. Elektronik yönetimli otomatikleştirilmiş sistem, altı vitesi aracılığıyla son derece yumuşak bir şekilde ve insanın refleksleriyle başarılabileceğinden çok daha hızlı bir biçimde vites değişimlerini gerçekleştiriyor. Gallardo Superleggera’nın üstün çekişi sayesinde Lamborghini sürücüleri, arkadan çekişli otomobillerin sürücülerine göre virajlardan çok daha erken hızlanarak çıkabiliyor.

    TEKNİK ÖZELLİKLER

    Şasi Alüminyum parçaların alüminyum döküm bağlantı elemanlarına kaynaklandığı yapısal alüminyum şasi

    Gövde Termoplastik asılı parçalar ve karbon fiber elemanlardan oluşan alüminyum

    Arka spoyler Sabit, karbon fiber

    Motor muhafazası Karbon fiber

    Süspansiyon Alüminyum, çift salıncak çatallı ön ve arka süspansiyon sistemi, ön ve arka denge çubuğu

    Hava yastıkları

    Ön İki aşamalı sürücü ve yolcu hava yastığı, kapılarda yan darbe koruması; sadece opsiyonel konfor koltuklarda baş/göğüs kafesi hava yastığı

    ESP ABS, ASR ve ABD’li komple ESP sistemi





    Jantlar ve lastikler



    Lastikler (ön/arka) Pirelli P Zero Corsa

    235/35 ZR19 ön – 295/30 ZR19 arka

    Jantlar (ön-arka) Alüminyum alaşım, 8,5’’ x ø 19’’- 11’’ x ø 19’’

    Direksiyon Güç destekli, pinyonlu kremayer

    Kaldırımdan kaldırıma dönüş çapı 11,5 m

    Frenler

    Çelik frenler Soğutmalı diskler (ön-arka)ø 365 x 34 mm ön – ø 356 x 32 mm arka. Elektrik vakumlu, alüminyum alaşım, önde sekiz pistonlu, arkada dört pistonlu kaliperler

    Karbon seramik frenler Soğutmalı diskler (ön-arka)

    ø 380 x 38 mm ön – ø 356 x 32 mm arka

    Elektrik vakumlu, alüminyum alaşım, önde sekiz pistonlu, arkada dört pistonlu kaliperler

    Motor

    Tip Direkt yakıt enjeksiyonlu, 10 silindir V90°,

    DOHC 40 supap (Iniezione Diretta Stratificata)

    Silindir hacmi 5204 cc

    Sıkıştırma oranı 12,5 : 1

    Çap / strok ø 84,5mm x 92,8mm

    Hava giriş sistemi Değişken geometrili

    Maksimum güç 8000 d/dk’da 570 HP

    Maksimum tork 6500 d/dk’da 540 Nm

    Performans

    Maksimum hız 325 km/s

    Hızlanma(0-100 km/sa) 3,4 san

    Hızlanma(0-200 km/sa) 10,2 san

    Boyutlar

    Dingil mesafesi 2560 mm

    Toplam uzunluk 4386 mm

    Toplam genişlik 1900 mm

    Toplam yükseklik 1165 mm

    Boş ağırlık 1340kg

    Ağırlık dağılımı (ön-arka)%43 - 57

    Kapasiteler

    Motor yağı 10 litre

    Yakıt deposu 90 litre

    Motor soğutma sıvısı 20 litre

    E-Gear ile yakıt tüketimi

    Şehir içi 20,4 L/100 km

    Şehir dışı 9,4 L/100 km

    Birleşik 13,5 L/100 km

    Emisyon Euro 5 - LEV II

    CO2 319 gr/km

    Manuel şanzımanla yakıt tüketimi

    Şehir içi 22,2 L/100 km

    Şehir dışı 10 L/100 km

    Birleşik 14,4 L/100 km

    Emisyon Euro 5 - LEV II

    CO2 344 gr/km 


    Hiç yorum yok:

    Yorum Gönder

    -> "Anonim" seçeneğiyle isim vermeden yorum yazılabilir.
    -> "Adı/URL" seçeneğiyle sadece isim verilerek de yorum eklenebilir.
    -> Yorum yazarken anlaşılır olmaya ve Türkçe yazım kurallarına uymaya çalışınız!

    loading...

    Uyarı

    Bu sitedeki içerikler tanı ve tedavi amaçlı değil, tamamen bilgilenme ve sağlıklı kalma konusunda tavsiye amaçlıdır. Burdaki bilgilerin tanı ve tedavi amaçlı kullanılmasından doğacak sonuçlardan sitemiz sorumlu tutulamaz. Sağlık ile ilgili bir probleminiz olması durumunda bir doktora başvurmalısınız.


    Bilgitc.blogspot.com makale ve sağlık yazılarınızın telif hakkını gözetmektedir. Eğer yazınızın bu sayfada yer almasını istemiyorsanız veya belirli bir kaynağa yönlendirilmesini istiyorsanız lütfen bu linke tıklayarak bizimle temasa geçin

    İletişim Formu

    Ad

    E-posta *

    Mesaj *